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yet77

sur les 650 injection GT OU GTR model 2010, on peut avoir les codes défaut quand il y a un voyant qui s'allume. il faut un schlich qui vau très chaire ''un simple inter sa le fait aussi bien :lol: '' qui se mais dans un connecteur qui se trouve dans le coffre arrière.
alors la manipe est.
1- le tableau est atteint, moto a l'arrêt.
2- mettre le schlich dans le connecteur et sur la position off.
3- tournée la clef du commutateur d'allumage.
4- attendre quelque seconde.
5- mettre le schlich sur ON.
6- le code défait apparait, sur le tableau de bort sur la gauche.
pour les codes défaut je les ai pas et au dire il n'y aurai pas de listing, voir avec hyosung ou la sima.
a oui le tableau de-bort ne garde pas les codes an mémoire.
voir a confirmé j'ai pris sa au vole, sans vraiment faire attention, je discutais avec une autre personne.


El burro

J'ai le manuel d'atelier du modèle 2010 et il y a le listing de tous les codes d'erreur ;)


yet77

a OK, j'ai vu sa au garage, j'ai mi sa juste pour info au 650 si peu aider au dépannage


El burro

Et ça aidera sans doute ;)
Merci !


bvivi57

Je confirme ce fonctionnement. C'est à cause de ce switch que n'avait pas mon concessionnaire qu'il ne trouvait pas le problème sur ma moto.

Merci pour ton astuce.
Dommage que le code erreur n'est pas mémorisé!

pour compléter ton info :

Par défault, le module de diagnostic intégré au circuit electronique de la moto est en mode "User", il ne permet que l'allumage de la diode "FI" sur le tableau de bord en cas de détection d'erreur.

L'utilisation de ce switch (Mode select switch : 09900-27000) bascule le module en mode "DEALER" et permet l'affichage des codes suivants en fonction de l'erreur:

- C00 : Tout va bien!

- C12 : Pick-up coil
Interprétations :
The signal does not reach ECU for more than 2 sec. after
receiving the IAP signal
Check à faire:
Pick-up coil wiring and mechanical parts.
(Pick-up coil, lead wire coupler connection)

- C14 : Throttle position sensor (TPS)
Interprétations:
The sensor should produce following voltage.
0.2 V < sensor voltage < 4.8 V
Without the above range for 5 sec. and more, C14 is indicated.
Check à faire :
Throttle position sensor, lead wire / coupler connection.

- C15 : Water temperature sensor (WTS)
Interprétations :
The sensor voltage should be the following.
0.2 V< sensor voltage < 4.6 V
Without the above range for 5 sec. and more, C15 is indicated.
Check à faire :
Water temperature sensor, lead wire / coupler connection.

- C17 : Intake air pressure sensor (IAPS), NO.1(Cyclindre n°1)
Interprétations:
The sensor should produce following voltage.
0.2 V < sensor voltage < 4.8 V
Without the above range for 5 sec. and more, C17 or C18 is
indicated.
Check à faire :
Intake air pressure sensor, lead wire / coupler connection.

- C18: Intake air pressure sensor (IAPS), NO.2(Cylindre n°2)
Interprétations:
The sensor should produce following voltage.
0.2 V < sensor voltage < 4.8 V
Without the above range for 5 sec. and more, C17 or C18 is
indicated.
Check à faire :
Intake air pressure sensor, lead wire / coupler connection.

- C21 : Intake air temperature sensor (IATS)
Interprétations:
The sensor voltage should be the following.
0.2 V < sensor voltage < 4.6 V
Without the above range for 5 sec. and more, C21 is indicated.
Check à faire:
Intake air temperature sensor, lead wire / coupler connection.

- C22: Oxygen sensor (O2S)
Interprétations :
The oxygen sensor signal is input in ECU since then 180 sec.
after the engine run.
When this is the case, ECU not receive the signal, C22 is
indicated.
Check à faire :
Oxygen sensor, lead wire / coupler connection.

- C23: Tip over sensor (TOS)
Interprétations:
The sensor voltage should be the following for more than 5 sec.
after ignition switch turns “ON” position.
0.2 V < sensor voltage < 4.6 V
Without the above value for 5 sec. and more, C23 is indicated.
Check à faire:
Tip over sensor, lead wire / coupler connection

- C24: IG coil, NO.1(Cylindre n°1)
Interprétations:
Ignition signal is interrupted continuous by 32 times or more
when ECU confirm ignition surge at each combustion chamber,
C24 or C25 is indicated.
Check à faire :
Ignition coil, wiring / coupler connection, power supply from the
battery.

- C25: IG coil, NO.2 : (Cylindre n°2)
Interprétations:
Ignition signal is interrupted continuous by 32 times or more
when ECU confirm ignition surge at each combustion chamber,
C24 or C25 is indicated.
Check à faire :
Ignition coil, wiring / coupler connection, power supply from the
battery.

- C31: Gear position switch (GP switch)
Interprétations:
It judges from gear position voltage, engine speed and throttle
position by ECU, when the gear position voltage is 0.1 V and
less.
Check à faire:
Gear position switch, wiring / coupler connection, gearshift cam
etc.

- C32 : Fuel injector, NO.1 (Cylindre 1)
Interprérations
Injector signal is interrupted continuous by 16 times or more
when ECU confirm injector running surge at each combustion
chamber, C32 or C33 is indicated.
Check à faire :
Injector, wiring / coupler connection, power supply to the
injector.

- C33 : Fuel injector, NO.1 (Cylindre 2)
Interprétations
Injector signal is interrupted continuous by 16 times or more
when ECU confirm injector running surge at each combustion
chamber, C32 or C33 is indicated.
Check à faire :
Injector, wiring / coupler connection, power supply to the
injector.

- C41: Fuel pump relay
Interprétations
Voltage is applied continuous over 5 sec., battery voltage < 5 V
when fuel pump relay is “OFF” position or battery voltage < 5 V
when fuel pump relay is “ON” position.
Check à faire:
Fuel pump relay, connecting lead wire, power source to fuel
pump relay, fuel injector.

Voila je n'ai (aucune) pas suffisament de connaissances pour donner plus d'info.


yet77

cool on avencent a petit pat